- Primera trobada
Assistents: Aida Puigbert, Núria Fernández i Patricia
Rodríguez.
Repte: Crear un Blog.
Cap de les membres del grup té ni
ha tingut mai un Blog, és per això
que a primera vista ens va semblar una feina complicada la qual ens podia
resultar un pèl feixuga. Tot i això, ens considerem treballadores i vam tenir
ganes d’aprendre com funciona per poder realitzar les tasques el millor
possible.
Quan ens vam disposar a crear-lo
ens vam trobar davant una pantalla que ens oferia moltes opcions i no teníem
massa idea de què fer. Solució? Investigar! Vam anar descobrint quines
possibilitats de treball ens oferia el Blog,
vam mirar models de Blogs creats per
aquesta assignatura en altres anys i també vam fer les preguntes necessàries
per sentir-nos preparades per treballar.
Així doncs, al final de la sessió
ja teníem un Blog que més o menys ens
agradava, o millor dit una pàgina on hi havia coloraines i un títol. Però eh,
ens en sentíem molt satisfetes!
Repte: escollir el lloc.
El més fàcil d’aquest repte va
ser posar-nos d’acord amb les característiques que volíem que tingués el poble
que treballéssim. Teníem clar que seria un dels nostres pobles, però no sabíem
quin perquè tots tenien coses que ens atreien. La Núria viu a Arbúcies, un
poble de la comarca de la Selva que es troba en una vall del Montseny. L’Aida
viu a Ventalló, un poble de l’Alt Empordà prop de la costa. La Patrícia viu a
Girona, la ciutat capital del Gironès. Com podeu veure, són llocs totalment
diferents, les problemàtiques dels quals no tenen res en comú. Com que no
sabíem quin poble/ciutat escollir vam decidir fer-ho a sorts amb el joc del
“pedra, paper i tisores”. Així va ser com vam concloure que el poble que
treballaríem seria Arbúcies.
Esperem que aquest Blog ens pugui ajudar a tots a conèixer
un xic més aquest bonic poble!
- Segona trobada
Assistents: Aida Puigbert, Nuria
Fernández i Patricia Rodríguez.
Repte: Adjuntar els Blogs
de les nostres companyes.
Fa pocs dies que treballem amb el
nostre Blog però ja ens trobem davant
un altre problema, no sabem com adjuntar el nostre Blog amb el de les nostres companyes!
Quan ens van dir que hauríem de
fer aquesta tasca ens vam sentir perdudes perquè ningú ho sabia fer. Ens vam
preguntar com ho faríem si cap de nosaltres no tenia cap idea de com fer-ho!
Però llavors ens vam adonar que molts altres grups es trobaven en la mateixa
situació que nosaltres i el nostre professor ens va explicar com ho podíem
fer.
Ara que ja sabem fer-ho tenim
ganes d’explicar-vos com ho vam aconseguir, així que a continuació us deixem
una llista dels passos que vam seguir per fer-ho:
1. Òbviament
saber les adreces dels Blogs dels
companys o bé, d’aquell Blog que
t’agradaria adjuntar al teu i copiar-lo.
2. Anar
a “format” i seleccionar l’opció d’”afegir
gadget”.
3. Buscar
l’apartat “llista d’enllaços”. Aquesta opció ens permet posar el títol (en el
nostre cas el nom del poble dels companys) i a continuació el seu enllaç.
4. Repetir
aquests tres passos les vegades necessàries fins a tenir tots aquells Blogs que ens interessen!
Segurament aquests passos et
semblen força fàcils, però a nosaltres ens va costar molt més del que ens
hauria agradat.
PD: Tot i això, si no heu acabat
d’entendre com fer-ho, aquí us deixem un petit tutorial del Youtube on està perfectament explicat!
- Tercera trobada
Assistents: Aida Puigbert i Núria
Fernández.
La primera pràctica que hem hagut
de fer ha estat dissenyar dues activitats per fer amb un mapa d’Arbúcies que
hem hagut de crear.
Aquestes dues activitats es
troben en l’àmbit de la geografia, ja que són de localització, orientació i
creació de rutes per tal de conèixer l’entorn.
Repte: Dibuixar un plànol de l’entorn d’Arbúcies.
Quan se’ns va comunicar que
havíem de dibuixar un mapa d’Arbúcies amb el seu entorn ens vam atabalar una
mica, ja que cap de nosaltres és massa artista (i no, els ninotets de pal no
compten, que d’això en sap tothom!). Així que vam decidir imprimir un mapa de
la zona en concret i calcar-lo. Ara potser pensareu “Però si això és molt
fàcil!”, però després de calcar-lo vam haver de triar allò que ens interessava i
allò que no del que apareixia al mapa, i el vam tornar a dibuixar en un full
nou.
Una vegada teníem el mapa
dibuixat al full nou vam posar-hi el nom d’aquells pobles, rius, carreteres,
pantans i altres zones significatives de l’entorn d’Arbúcies. Per fer-ho, vam
utilitzar diversos colors tot intentant facilitar la comprensió del mapa.
A partir d’aquest mapa vam crear
una activitat, la qual trobareu explicada a l’entrada del Blog “Activitat 1: Coneixem geogràficament Arbúcies i els seus
voltants”.
- Quarta trobada
Assistents: Aida Puigbert i Núria
Fernández.
A la segona part de la pràctica 1
hem creat una activitat per idear rutes tot fent ús de les TIC. Trobem que ha
estat una activitat molt interessant, ja que hem pogut observar la
transversalitat de les ciències socials en el punt de treballar la velocitat i
el temps, conceptes que es corresponen més a l’àmbit de la física.
En aquesta activitat utilitzem
les TIC perquè els nostres alumnes creïn una ruta i l’analitzin a través del
mètode científic. Per dissenyar-la, hem pensat en una activitat que es pogués
aplicar a diferents contextos per tal que fos més competencial. I quan diem
això no ens referim a contextos imaginaris i idíl·lics, sinó que hem pensat en
la possible aplicació de l’activitat en les escoles on hem estat de pràctiques.
La part més complicada de fer
d’aquesta activitat va ser aprendre a crear una ruta, cosa que vam fer a classe.
Realment no creiem que fos quelcom complicat, però com mai n’havíem creat cap
per ordinador, va resultar ser un repte més a superar. De totes maneres crèiem
que fer treballar rutes a alumnes de primària amb el Google Earth era un pèl complicat i ens hem decidit per un altre
mapa digital anomenat instamaps.
Aquesta
activitat, igual que l’anterior està desenvolupada a l’entrada “Activitat 1:
Coneixem geogràficament Arbúcies i els seus voltants”.
PD: Si us interessa conèixer l’instamaps, us deixem l’enllaç a
continuació:
- Cinquena trobada
Assistents: Aida Puigbert, Núria Fernández i Patricia
Rodríguez.
Repte: Crear una Activitat per treballar les ciències socials a Arbúcies.
Benvinguts al
nostre blog un dia més!!!
L’altre dia
ens van dir que havíem de pensar alguna activitat, qualsevol, per treballar les
ciències socials a Arbúcies. La veritat és que ens vam sentir una mica
desorientades per les poques consignes que tenia aquest exercici que havíem de
planejar, però ens ho vam prendre com un repte més del blog, el qual estàvem
segures que superaríem.
Avui ens hem
trobat per fer-ho i, en un primer moment, hem pensat que podríem fer algun joc
de taula per treballar els carrers d’Arbúcies, però ho hem vist una mica
complex. Finalment, hem decidit fer una activitat utilitzant coneixements que
hem adquirit al mòdul de Ciències socials 2, i hem escollit la temàtica dels
croquis.
Després de
debatre una estona quina activitat podíem fer a partir d’un croquis, hem cregut
que la millor opció és treballar-lo per comparar-lo amb el poble d’Arbúcies de
fa uns anys i també per veure quina vegetació hi ha, quins rius hi passen, etc.
Creiem que aquesta activitat agradarà molt
als alumnes perquè podran veure com era el poble on viuen abans que ells
naixessin.
- Sisena trobada
Assistents: Aida Puigbert, Núria Fernández i Patrícia Rodríguez.
Repte: Treballar una problemática rellevant d'Arbúcies.
Hola de nou! Avui hem començat a preparar la
tercera activitat del nostre blog.
L’objectiu que se’ns planteja en aquesta
activitat és parlar d’una problemàtica del poble escollit, en el nostre cas:
Arbúcies. Una de les membres del grup viu en aquest poble, és per això que
només ella podia pensar en possibles problemàtiques. A les altres dues membres,
els costava molt imaginar-se quines podrien ser.
La membre d’Arbúcies ha fet diverses propostes
a partir de les quals hem buscat informació i hem decidit que la problemàtica
escollida serà la reforma del carrer principal d’Arbúcies, el carrer Camprodon.
A l’hora d’escollir-la, ens hem plantejat si seria d’interès pels alumnes, si pertanyia
al seu context i els afectava o si, per
ells, simplement era un problema del poble del qual es sentien desentesos. Finalment,
hem decidit que la reforma del carrer principal és la millor proposta perquè afecta
directament al carrer on hi ha les escoles, i, per tant, els nens i nenes també
han de tenir una opinió sobre si cal o no fer-la.
Una vegada decidit el problema, se’ns ha
plantejat un altre objectiu: debatre la problemàtica escollida des de diferents
postures (a favor, en contra, neutre, etc.). És per aquest motiu que hem
decidit quines aportacions faria cadascuna per defensar la seva posició. Per
decidir quin rol adoptàvem, ens hem fixat en els nostres caràcters i en quina
manera tenim de dir les coses perquè interpretar el paper ens resultés més
fàcil.
Per avui ja n'hi ha prou!!! Hem assajat una
estona i hem decidit que, a casa, totes nosaltres practicarem més el paper per
tal que el pròxim dia ens surti un vídeo del qual estiguem molt i molt
orgulloses!
- Setena trobada
Assistents: Aida Puigbert, Núria Fernández i Patrícia Rodríguez.
Repte: Fer una dramatització representant diferents postures vers la problemática rellevant d'Arbúcies.
Per fi!!! Avui és el gran dia! Avui gravem aquesta última Activitat.
Per gravar el vídeo només hem necessitat un assaig i ja hem passat a l’acció.
Hem fet algunes “preses falses”, però de seguida ens hem posat al paper i hem
pogut gravar tot el vídeo. Hem de dir que, tot i haver assajat a casa, hem
decidit actuar de forma natural, com crèiem que realment ens podria passar en
una reunió, sense seguir massa el diàleg preparat i havent de defensar la
nostra postura tot improvisant.
Per últim, creiem que el vídeo ens ha quedat molt “guai”! La problemàtica
es percep fàcilment i les diferents postures també. Ara només ens falta poder
dur a terme l’activitat en una aula i que els alumnes decideixin quina pot ser
la solució al conflicte.
Esperem que us agradi molt el vídeo!
No hay comentarios:
Publicar un comentario